Gebruiksvriendelijkheid
Duurzaamheid
Controle
Kracht

Specificaties

Samenvatting van de Head Extreme Pro

Het Extreme Pro padel racket van Head wordt gebruikt door de huidige #1 speler van de wereld, Arturo Coello, en is één van de meest geanticipeerde rackets van 2024. De Head Extreme Pro is de meer aanvallend ingestelde opvolger van de Head Delta serie en is voor ons het beste padel racket voor gevorderden. Het diamantvormige padel racket heeft een relatief hoge balans waardoor je ballen heel hard kunt slaan, ideaal dus voor aanvallende spelers die tegenstanders van de baan willen slaan.

De Head Extreme Pro beschikt over talloze technologieën die allemaal de spelervaring optimaliseren. Het racket onderscheid zich onder anderen door de 'Soft Buttcap' en 'Power Foam'. Die eerste zorgt voor de demping van trillingen in het racket waardoor je blessures en blaren kunt voorkomen. Het zogenaamde Power Foam zorgt voor een extra krachtige return zodat je je tegenstander kunt verrassen met de snelheid van je slagen.

Voordelen

• Biedt door de 'Power Foam' de meest krachtige slagen
  • Ondanks design voor kracht ook boven-gemiddelde controle
  • Maakt balimpact aangenaam voor polsen
  • Geschikt voor professionele toernooien
  • Ideaal voor een aanvallende speelstijl wanneer je druk wilt uitoefenen

Nadelen

• Niet geschikt voor ongetrainde spelers door relatief kleine sweetspot
  • Aan de prijzige kant

Hoe speelt de Head Extreme Pro

Tijdens het testen vielen er een aantal dingen op, zowel positief als negatief. Allereerst is het duidelijk dat de Head Extreme Pro gemaakt is voor spelers die al ervaring hebben met padellen. De diamante vorm zorgt voor een hoge balans en een kleinere sweetspot waardoor het op momenten lastig was om de bal te sturen. Vooral in het begin zal je dit merken maar in de loop der tijd kregen we het racket steeds meer onder de knie. Echter zal je waarschijnlijk enige aanpassingstijd nodig hebben.

Maar wanneer je eenmaal door hebt hoe je de Head Extreme Pro moet gebruiken, is het écht een wapen in het veld. De Extreme Pro is namelijk dodelijk effectief wanneer je agressief speelt en vaak naar het net toe beweegt. Tijdens het smashen kun je ballen makkelijk uit de baan slaan en daarnaast kun je ook ballen heel hard en laag over de grond geven. Hiermee maak je het de tegenstander enorm lastig.

De Head Extreme Pro is dus een padel racket dat gemaakt is voor aanvallende spelers. Verdedigend doet het racket ook zijn werk maar je merkt dat het lastiger is om ballen met veel gevoel terug te slaan wanneer je onder druk staat. De Head Extreme Pro is dus voornamelijk gemaakt voor de smash, Vibora + Bajada en andere padel slagen die je vaak gebruikt met een aanvallende speelstijl.

Tijdens het spelen viel ons ook op dat de Head Extreme Pro kwalitatief erg sterk lijkt te zijn. Het padel racket voelt zeer robuust aan door de hoogwaardige materialen en gaat hierdoor dan ook lang mee.

Is de Head Extreme Pro iets voor jou?

De Head Extreme Pro is het perfecte padel racket voor jou wanneer je één van de nieuwste padel rackets zoekt voor gevorderde of professionele spelers. Dankzij de extreem krachtige slagen kun je de tegenstander alle hoeken van het veld laten zien. Als je er klaar voor bent om met de Head Extreme Pro de baan op te gaan, kun je hieronder het padel racket aanschaffen!

Veel padel plezier!

Geschreven door:

Vergelijkbare berichten